Szétszedéses technológia vagy bontás nélkül

Tény, hogy van aki azért megy olyan szakműhelyekbe ahol szétszedik az autót, mert szétszedik és neki az alaposság, körültekintés, maximalizmus a szimpatikus. Mi is ezt az elvet követtük ha jól emlékszem, legalább 20 évig, amikor jött egy hullám, ami átalakította az egész piacot és egyre több szétszedés nélküli fóliázásra lett igény, ami manapság átbillentette a mérleg nyelvét annyira, hogy már nem is kell olyan kollégát foglalkoztatnunk, aki szétszereli az autókat, mert egyszerűen nincs rá igény. Akinek esetleg mégis felmerülne ilyen igénye, annak először szakszervízben kell kiszereltetnie az üvegeit, melyet a fóliázás illetve annak kiszáradása után visszaszereltet. Az valóban igaz és bebizonyosodott tény, hogy amikor még szereléssel dolgoztunk, akkor naponta 3-5 autót tudtunk lefóliázni, ami szétszerelés nélkül akár elérheti a 10-12 autót is. A várakozási idő csökkentése viszont nagy segítség azoknak, akik nem szeretnek vagy nincs lehetősségük sokáig várni a kiválasztott szolgáltatásunkra. Manapság az esetek többségében, mondhatom azt, hogy a kivitelezők döntő hányada a szerelés nélküli fóliázási technológiát választja. Így nincs nehéz dolga annak, aki ilyen szakembert keres, mert 10 műhelyből 9 bontás nélkül dolgozik.

A másik tény továbbá, hogy amennyiben kiszerelve, az asztalon fóliázunk egy üveget az annyit jelent, hogy az üveg csaknem 100%-át be tudjuk vonni fóliával, aminek biztonsági fóliázás esetén rendkívül nagy jelentősége van és csak így ér valamit. Hogyha a helyén fóliáznánk ugyanazt üveget, akkor sajnos nem férnénk a teljes üvegfelülethez az ajtóba szerelt üvegfelületet megvezető sínek és az ajtó profil miatt, ezáltal csak a látható üvegfelület kerülhet fóliával védetté, ami nem elegendő és törés esetén a fóliázott felület egyben ki- vagy beesik erőhatástól függően. Ebben az esetben a Megrendelő kézben hozza a szakszervízben kiszereltetett üvegeket a biztonsági fóliázásra, majd a száradást követően szerelteti vissza szakszervízben.

 

A Thomy® Folia a hosszabb időráfordítást igénylő szétszedéses technológiát gyakorolta kb 20 évig. Mi nagyon sokáig kitartottunk, hogy inkább kevesebb autót fóliáztunk, de azt szétszereltük. Az igények erősebbnek bizonyultak és nem volt kifizetődő egy olyan szakembert alkalmaznunk, aki havonta vagy kéthavonta mindössze 1-1 autó üvegeit szerelte ki. Az autóüveg fóliázó versenyeken első, második illetve harmadik helyezést értünk el, ami alátámasztja, hogy ha valamit hibátlanul szeretnél csinálni, akkor annak a megfelelő körülményeket kell megteremtened. Ha megteszed, akkor már csak arra kell figyelni, hogy a helyén kiszárítani az üvegeket illetve fóliákat eléggé problémás, ezért tisztelet a kivételnek, általában azt mondjuk a Megrendelőnek, hogy -"Ne húzd le az ablakodat egy hétig". 

 

A lehetősségekjez képest nem szedjük szét az autókat, de vannak modellek, amelyeknél még ha akarunk, akkor sem tudunk hozzáférni az üveghez, mert annyira ráépítik a kalaptartót vagy az oldalkárpitot az üvegre. Ezeken az autókon az akadályozó és az üveget nagyrészben elfedő kárpit elemeket eltávolítjuk, majd a fólia felragasztását követően vissza helyezzük.