Autóüveg fóliák és a hátsó szélvédők magyarországi engedélyezése

 

Nem kell forgalmiba bejegyezni a fóliázást

Nem kell a fóliázás tényét bejegyeztetni a forgalmiba a fóliázás után azonnal. Újra visszatért minden a régi kerékvágásba.

Akiknek meg van a műbizonylatuk valamint az engedélyszámok is fent vannak a fóliákon, azoknak nincs félnivalójuk.

Korábban pánik hangulat alakult ki a fóliázások körül, mert azoknak a forgalmazóknak, akiknek lehetősségük és kötelességük lett volna későn vagy egyáltalán nem adtak ki nyilatkozatot illetve közleményt, hogy megcáfolják a tévhiteket, miszerint a fóliázást követően szemléztetni kell valamelyik Nemzeti Közlekedési Hatóság telephelyén a fóliát, majd az okmányirodába be kell jegyeztetni a forgalmiba a fóliázást. Sajnos sokan emiatt elálltak a fóliázásuk megrendelésétől.

Sok autósnak leesett a kő a szívéről a bürokrácia csökkentő intézkedés bevezetésével.

Külföldi rendszám

A Thomy® Folia  az egyetlen olyan kivitelező Magyarországon, amelynek saját márkás, prémium kategóriájú fóliája van, lézer gravírozott (engedélyszámos) magyar, német, osztrák valamint svájci műbizonylattal, így a magyaron kívül még három országból hazaérkező külföldön dolgozó Megrendelőik autóit is legálisan tudja lefóliázni, prémium anyagokkal. Az engedélyezés feltétele, hogy lézergravírozott fólia kerüljön az autó minden fóliázott üvegére és ezek a gravírozott engedélyszámok minden fóliázott üvegen fent legyenek. A német nyelvű műbizonylatot és tájékoztatót a kivitelezés átadása majd a számla kiegyenlítését követően adjuk át a Megrendelőnek. Más külföldi rendszámos autókra sajnos egyelőre még nincs lehetősségünk műbizonylatot kiadni.

Vaklárma:

Legújabb félrevezetés, megrendelőink megkárosítása a jogszabály félreértelmezésével:

Visszajelzések érkeztek szakműhelyünkbe, hogy vizsga alkalmával a Megrendelővel illetve a vizsgáztatást végző szerviz megbízott szakemberével levetették az amúgy műbizonylattal rendelkező fóliát a hátsó szélvédőről, mert „H” engedélyszám van a műbizonylaton és a plasztikkártyán is egyaránt, de „AF” számot követelnek.

EZ TÉVES INFORMÁCIÓ!!!

Minimum annyit kellene tenni azon szakembereknek, akik autók vizsgáztatásával foglalkoznak, hogy vegyék a fáradtságot és nézzenek utána a jogszabályváltozásoknak és ne károsítsák meg a jóhiszemű autó tulajdonosokat, akik maximálisan megbíznak bennük, mint a hatóság szakembereiben .

Pontosítva a félreértés:

2008 június 1.-től kerültek bevezetésre az „AF” számok az újonnan bevizsgált és kiadott fóliák „H” engedélyszámát felváltva, ami nem azt jelenti, hogy a „H” engedélyszám ezt követően már nem érvényes.

Gyengébbek kedvéért: 2008 június 1.-től engedélyezésre és bevizsgálásra benyújtott anyagok már csak „AF” számot kaphatnak, míg a korábban bevizsgált és engedélyezett anyagok „H” minősítéssel továbbra is érvényesek Magyarországon.

Hogyha a Megrendelőink hátrányos helyzetbe kerülnek a jogszabály félreértése miatt, akkor keressenek meg bennünket a történtek jegyzőkönyvben rögzített adatlapjával és segítséget nyújtunk a kártérítés lebonyolításában.

Az engedélyezett fóliákat a szakműhelyünkben tudjuk megmutatni a Megrendelőknek. Valamint azt is, hogy melyik fóliát, mely üvegekre lehet a magyar jogszabályoknak megfelelően felrakatni.

 

A gazdasági és közlekedési miniszter 84/2005. (X.11) GKM rendeletének 3. §-a szerint személygépkocsik esetén, nem csak a hátsó oldalsó ablakok, de a hátsó szélvédő is bármely sötétségű (3-5%) fóliával jogszerűen ellátható, amennyiben a fólia magyarországi minősítéssel ("Af" engedély) rendelkezik, a hátsó szélvédőn az esetleges pótféklámpa felülete nincs a sötétítő fólia által eltakarva valamint a gépjármű két oldalsó tükörrel van ellátva.

Részletesen:

  • A "B" oszlop mögötti üvegek (hátsó oldalsó, hátsó szélvédő, hátsó háromszög) csak érvényes "Af" minősítő jellel rendelkező anyaggal fóliázhatók,
  • fényáteresztéstől függetlenül, abban az esetben, hogyha azt a munkát regisztrált kivitelező vagy akár "csináld magad" csomagban maga a Megrendelő végzi,                                                                                                        
  • bevizsgált fólia került az üvegre,
  • a hátsó szélvédőn az esetleges pótféklámpa felülete nincs a sötétítő fólia által eltakarva,
  • két külső visszapillantó tükör,                                                                                                                       
  • A vezető üléssor melletti üveg és fólia együttes fényáteresztő képessége nem lehet kevesebb mint 70%.
    A gyárilag színezett üvegekre legálisan a színtelen biztonsági fólia sem alkalmazható, bár ezt a fóliát sem lehet szabad szemmel látni, mert 89% a fényáteresztő képessége (majdnem víztiszta).
    A fólia és az üveg fényáteresztő képessége a felragasztás esetén összeadódik, tehát a 70%-os üveg és a 89%-os fólia együttesen 62,3% látható fényt enged át, ami 7,7%-al kevesebb mint amit a Magyarországon jelenleg érvényben lévő szabályozás lehetővé tesz.                                                                                                                  

Az első szélvédő és a fólia együttes fényáteresztő képessége nem lehet kevesebb mint 75%.

Az első szélvédő ha lehet ezt mondani, akkor lényegesen macerásabb mint a többi üveg fóliázása.
A fólia felrakását komolyabb vízmennyiséggel végezzük.
Amennyiben az első szélvédőre szeretne fóliát felrakatni, akkor avval tisztában kell lennie, hogy az autók elektronikájának a nagy része a műszerfal alatt helyezkedik el és a felrakáskor alkalmazott vízmennyiség károsodást okozhat ezekben az alkatrészekben. Régebben a műszerfal alatti elektronikát nem lehetett tökéletesen vízmentesíteni - levédeni.
A víz okozta elektromos zárlatok és egyéb károsodások elkerülése és a kiváló minőség érdekében ezt a műveletet csak kiszerelt állapotban végeztük el vagy szélvédőcsere esetén még a beszerelés előtt.
Mostantól egy új technológia elsajátításának köszönhetően az első szélvédőt is a helyén azaz beszerelve tudjuk lefóliázni a legnagyobb biztonságban.

A lehajtott napellenzők által takart felületre érvényes "Af" jellel rendelkező anyag illetve sötétítő csík ragasztható úgy, hogy az engedélyszám az anyagban is látható legyen.


Természetesen kérésre térítésmentesen bevizsgáljuk az üvegeket és ingyenesen szaktanácsot adunk a törvényes kereteken belüli lehetősségekről hogyha megkeresel bennünket a Thomy® Folia szakműhelyünkben Újpesten a (külső) Váci út 85-87. szám alatt.

A fólia felszerelését és megjelölését követően a kivitelező a rendelet alapján fóliázható üvegfelületekről műbizonylatot állít ki, és ezt átadja a gépjármű tulajdonosának. A műbizonylat a közúti ellenőrzések és a vizsgáztatások alkalmával igazolja a fólia szakszerű kivitelezését és "Af" minősítését. Amennyiben a fóliával ellátott gépjármű tulajdonosa nem rendelkezik ilyen műbizonylattal, akkor a gépjármű műszaki vizsgán visszahívható valamint közúti ellenőrzés során bírságolható, vizsgára berendelhető.

 

Thomy® Folia lézer gravírozott engedélyszám

 

Cégünk a Közlekedési Főfelügyelettel egyeztetett és jóváhagyott, könnyen kezelhető műbizonylat rendszert dolgozott ki, melyet minden minősített, a Thomy® Folia által forgalomba helyezett autófóliára alkalmaz, amennyiben az hivatalos és gyári vizsgával rendelkező kivitelező vagy akár egy magánember által (Csináld Magad Csomag) lett felszerelve. Az új rendszer 2017 őszétől lépett életbe."

Van egy mondás: - miszerint az ember fogorvoshoz tiszta fogakkal, nőgyógyászhoz tiszta…..,-val érkezik. Ezen felbátorodva szeretnénk megkérni minden kedves Megrendelőnket, hogy a fóliázási munkálatokra legalább (kivülről) tiszta autóval érkezzenek.

Tiszteljetek meg bennünket és autótokat ennyivel!
Megértésedet és segítségedet előre is köszönjük – Thomy® Folia (Orosz Tamás)